Kalçadan iğne ile ilaç uygulaması sırasında yanlışlıkla siyatik sinirde kimyasal tahribat olmasına bağlı olarak gözlenen bir tablodur. Özellikle uygun olmayan bölgeye veya uygun olmayan miktarlarda yapılan enjeksiyonlar sonrasında karşılaşılır.

Hastalar sıklıkla enjeksiyon sonrasında bacaklarında topuğa veya başparmağa doğru yayılan şiddetli ağrı, ayağa kalktıklarında bacaklarını hareket ettirme güçlüğü (ayak sürüme veya topuklama gibi) ve bacaklarında uyuşukluk tarif ederler.

Özellikle ehil olmayan kişiler tarafından yapılan enjeksiyonlarda sıkça rastlanan bir sorundur. Çocuklarda ve ileri yaştaki zayıf bireylerde daha sık görülür.

Tanıda nörolojik muayenenin yanı sıra EMG en değerli araçtır.

Erken dönemde başlanan ilaç tedavisi ve sonrasında eklenen fizik tedavi ile hastaların çoğunda yüz güldürücü sonuçlar alınabilir.

Siyatik sinir işlevinin tam olarak kaybedildiği ve ağrının tıbbi tedaviye rağmen kontrol altına alınamadığı durumlarda cerrahi müdahale önerilmektedir.


TÜM NOROLOJİK HASTALIKLAR